МЕРКИ

  1. ИКОНОМИКА, РАБОТНИ МЕСТА И ТУРИЗЪМ
    • Възстановяване на дейността на общинска фирма „Байкал 91“ за добив на торф от Чокльово блато, изключително за медицински нужди с цел реализиране на приходи в общинския бюджет;
    • Разработване и използване на топлата минерална вода в Долни Раковец;
    • Създаване на търговско дружество за управление на земеделските земи, собственост на община Радомир. Развитие на общинско земеделие;
    • Изграждане на oбщинска търговска верига от фирмени магазини и щандове за дистрибуция на стоки под марката „Произведено в Радомир“ с гаранция за произход и качество;
    • Създаване на oранжериен комплекс на територията на община Радомир;
    • С оглед на очаквано либерализиране на енергийния пазар от началото на 2016 година, да се обсъди създаване на Общинско Електроразпределително дружество (ОЕРП);
    • Създаване на Републикански център по протезиране за изработка на протези и ортези;
    • Изграждане на общинска мрежа за широколентов достъп до интернет на територията на община Радомир;
    • Изграждане на станции за бързо зареждане на електромобили;
    • Диверсификация на туризма в община Радомир
      – Културно – исторически обекти
      – Археология
      – Исторически възстановки
      – Екопътеки
      – Планински трасета за мотокрос и байк
      – Мрежа от места за нощувки – хотели, туристически спални, частни квартири, къщи за гости, хижи и т.н.
      – Туристически програми, гид
      – Местна кухня
    • Фестивали, изложби, конкурси;
    • Общински рекламно информационен център
  2.  

  3. ИНФРАСТРУКТУРА
    • Създаване на общинско предприятие „Сметоизвозване и зимно почистване“. Прилагане на най-добрите практики за разделно сметосъбиране и управление на отпадъците;
    • Създаване на общинско предприятие „Пътна инфраструктура“. Поетапно и планово възстановяване на уличната мрежа в града и селата;
    • Преглед и установяване на най-критичните точки от водопроводната мрежа на град Радомир, отстраняване на пробивите, водещи до големи загуби на вода и налягане и предприемане на мерки за обновяването на ВиК мрежата;
    • Изграждане на красива, функционална и сигурна градска среда с достъпна инфраструктура за хора с увреждания
    • Озеленяване и поддръжка на зелените площи и местата за отдих в oбщина Радомир
      – Възстановяване на парк „Чайка“
      – Възстановяване на парк „Бучалото“, като място за отдих, провеждане на изложби, сватбени ритуали и др.
      – Възстановяване дейността на хижа „Орлите“ и прилежащите съоръжения
    • Разрешаване на проблема с детските площадки;
    • Община Радомир ще подпомага активно кметовете на селата за изграждане, възстановяване и поддръжка на градинки и паметници, както със средства от общинския бюджет, така и при кандидатстване по програми за финансиране;
    • Възстановяване и модернизиране на обществените тоалетни в град Радомир и по селата;
    • Създаване на автобусна линия от жк.“Арката“ – жп гара „Радомир“ – кв.“Върба“ и обратно;
    • Изграждане на общинска мрежа от велоалеи на територията на общината с проектно финансиране: в селата, както и в град Радомир – по протежение на реката от едната страна, а от другата – алея за майки с колички. Втора алея за колички от Младежки дом – център – пл. „Войнишко въстание“ – парк „Чайка“;
    • Проектиране и изграждане на комплекс с басейни и водни атракциони в района на кв.“Тракия“, кв.“Мечта“ и кв.“Арката“ в град Радомир, в с. Долни Раковец и на язовир Горна Диканя;
    • Обявяване на архитектурен конкурс за преустройство на монумент „Арката“ на входа на град Радомир;
    • Обществено обсъждане за изграждане на кръгово движение при кръстовището пред Болницата, вместо неработещите светофари и преместване на паметника на бозаджията там. Той може да бъде поставен върху осветен и бавно въртящ се постамент;
    • Община Радомир, съвместно с етажните собственици и ръководствата на предприятията, които са собственици на изоставени жилища, ще изготви инвестиционна план-програма за тяхното възстановяване и въвеждане в редовна експлоатация с максимално използване на финансиране по национални програми
  4.  

  5. ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
    • Изграждане на oбщинска здравна служба;
    • Възстановяване на родилното отделение към болницата в Радомир;
    • Разкриване на oбщински аптеки в с. Извор и с. Дрен;
    • Изграждане на общинска мрежа от дрогерии във всички села от общината;
    • Осигуряване на дежурен стоматологичен кабинет;
    • Разработване на общинска стратегия за демографско развитие на община Радомир, включваща различни социални пакети:
      – еднократна помощ при раждане на първо дете
      – еднократна помощ при раждане на второ и трето дете
      – подпомагане на семейни двойки с репродуктивни проблеми
      – общински стипендии за образование
      – предоставяне на общинско жилище с преференциален наем
      – ваучери за намаление при използването на транспорт, интернет, при посещения на кина и изложби и т.н.
      – данъчни облекчения
    • Осъществяване на общински проекти за повишаване на качеството на социалните услуги, предоставяни от община Радомир и разширяване на техният обхват към:
      – възрастни хора
      – хора с увреждания
      – хора в риск
      – почасови грижи и подпомагане по домовете
      – увеличаване на капацитета на дома за стари хора „Св. Иван Рилски“
    • Разработване на oбщинска политика за подпомагане на хората с увреждания в синхрон с Конвенция за правата на хората с увреждания на ООН:
      – създаване на работни места за хора с увреждания
      – достъпност на архитектурна среда
      – въвеждане на критерии и стандарти за универсален дизайн в архитектурната среда
      – достъпност на транспорта, транспортни услуги
      – план при рискови ситуации и хуманитарни и природни бедствия
      – улеснен достъп до образователни, културни и обществени институции
      – участие в политическия и обществения живот
      – идентифициране на добри практики в други европейски страни
      – подпомагане на местните клубове
    • Обществена трапезария
  6.  

  7. ОБРАЗОВАНИЕ, КУЛТУРА И СПОРТ
    • Създаване на общински програми за образование, професионална квалификация и временна заетост;
    • Съвместни инициативи с Инспектората по образование за езиково и професионално обучение
      – създаване на мултимедийни учебни помагала за училищата
    • Програми за поощряване на бизнес инициативите и предприемачеството;
    • Общински стипендии за обучение на млади хора, които, след завършване на образованието си, да върнат и работят в общината;
    • Развитие на извънучебна дейност:
      – кръжоци
      – курсове, семинари, уебинари
    • Повишаване на правната култура:
      – създаване на проекти, които да разясняват правата на различни общности – права на децата, на младежите, запознаване с основните законови положения и утвърдените международни стандарти на Европейския съд по правата на човека в Страсбург
      – организиране на обучителни семинари за запознаване с нови юридически практики
    • Общинско училище за родители и иновативни учители;
    • Нови възможности за оформяне на зони на независима и младежка култура и насърчаването на културните дейности в публичното пространство на града;
    • Активно сътрудничество с настоятелствата на училища и читалища в цялата община
    • Изграждане на специализирани спортни площадки и зони за спорт
  8.  

  9. АДМИНИСТРАЦИЯ
    • Административно обслужване:
      – електронна община – достъп до услугите предоставяни от общината, без да се изисква физическо посещение в сградите на администрацията
      – достъп до услугите предоставяни от общината във всички кметства по селата
      – сътрудничество с председателите на етажните собствености
      – мобилна общинска администрация за обслужване на хора с увреждания на място
      – въвеждане на обслужването на „едно гише“
      – приемане на Етичен кодекс за служителите в общинската администрация
    • Създаване на специализирано звено за кандидатстване и реализация на Европейски програми и финансиране;
    • Общинско звено за подкрепа, развитие и популяризиране на земеделието в землищата на община Радомир
    • Прозрачна община:
      – публичен електронен бюлетин на всички протоколи от заседания, гласувания, решения и наредби на общинските власти, със срок за тяхното обжалване от граждани или юридически лица
      – въвеждане на задължителен отговор от страна на общината като правило при искане на достъп до обществена информация
      – публичен електронен регистър на всички фактури за разходи на общината и на общинските фирми на стойност над 1000 лева
      – задължително публикуване онлайн на тримесечни финансови отчети на всички фирми с общинско участие
      – публикуване онлайн на информация относно разходите за работни заплати и допълнителни възнаграждения, както и за външни консултанти и услуги
      – лична дисциплинарна отговорност от общинските служители за нарушения на Етичния кодекс
      – регламентиране на дейността на общински инспекторат с широки правомощия за вътрешно общински контрол, контрол за спазване на общинските разпоредби на територията на цялата община в това число и контрол на нерегламентирани сметища за битови и строителни отпадъци, контрол на нивата на шум и т.н.
    • Директно гражданско участие в управлението на община Радомир:
      – регламент за използването на онлайн инструмент за гражданско участие и провеждане на допитвания
      – излъчване на всички заседания, както на Общинския съвет, така и на комисиите на живо в интернет
      – провеждане на публични обсъждания по всички приоритетни теми за радомирци
      – въвеждане на онлайн приложение за регистриране на проблеми и нередности
      – въвеждане на безплатен „зелен телефон“ от типа 0700, с дежурен по община за приемане на сигнали и насочването им по компетентност
    • Създаване на Общинска зоополиция:
      – следене за регистрация, чипиране и разхождане на домашни любимци
      – спазване на правилата за грижа за домашни любимци и разходки само на обозначени места
      – използване на най-добрите практики за намаляване на бездомните животни
      – Реализиране на проекта за приют за бездомни животни
    • Обществен съвет с участието на граждански организации, представители на селата, домоуправители на етажните собствености