- ИКОНОМИКА, РАБОТНИ МЕСТА И ТУРИЗЪМ
- Възстановяване на дейността на общинска фирма „Байкал 91“ за добив на торф от Чокльово блато, изключително за медицински нужди с цел реализиране на приходи в общинския бюджет;
- Разработване и използване на топлата минерална вода в Долни Раковец;
- Създаване на търговско дружество за управление на земеделските земи, собственост на община Радомир. Развитие на общинско земеделие;
- Изграждане на oбщинска търговска верига от фирмени магазини и щандове за дистрибуция на стоки под марката „Произведено в Радомир“ с гаранция за произход и качество;
- Създаване на oранжериен комплекс на територията на община Радомир;
- С оглед на очаквано либерализиране на енергийния пазар от началото на 2016 година, да се обсъди създаване на Общинско Електроразпределително дружество (ОЕРП);
- Създаване на Републикански център по протезиране за изработка на протези и ортези;
- Изграждане на общинска мрежа за широколентов достъп до интернет на територията на община Радомир;
- Изграждане на станции за бързо зареждане на електромобили;
- Диверсификация на туризма в община Радомир
– Културно – исторически обекти
– Археология
– Исторически възстановки
– Екопътеки
– Планински трасета за мотокрос и байк
– Мрежа от места за нощувки – хотели, туристически спални, частни квартири, къщи за гости, хижи и т.н.
– Туристически програми, гид
– Местна кухня - Фестивали, изложби, конкурси;
- Общински рекламно информационен център
- ИНФРАСТРУКТУРА
- Създаване на общинско предприятие „Сметоизвозване и зимно почистване“. Прилагане на най-добрите практики за разделно сметосъбиране и управление на отпадъците;
- Създаване на общинско предприятие „Пътна инфраструктура“. Поетапно и планово възстановяване на уличната мрежа в града и селата;
- Преглед и установяване на най-критичните точки от водопроводната мрежа на град Радомир, отстраняване на пробивите, водещи до големи загуби на вода и налягане и предприемане на мерки за обновяването на ВиК мрежата;
- Изграждане на красива, функционална и сигурна градска среда с достъпна инфраструктура за хора с увреждания
- Озеленяване и поддръжка на зелените площи и местата за отдих в oбщина Радомир
– Възстановяване на парк „Чайка“
– Възстановяване на парк „Бучалото“, като място за отдих, провеждане на изложби, сватбени ритуали и др.
– Възстановяване дейността на хижа „Орлите“ и прилежащите съоръжения - Разрешаване на проблема с детските площадки;
- Община Радомир ще подпомага активно кметовете на селата за изграждане, възстановяване и поддръжка на градинки и паметници, както със средства от общинския бюджет, така и при кандидатстване по програми за финансиране;
- Възстановяване и модернизиране на обществените тоалетни в град Радомир и по селата;
- Създаване на автобусна линия от жк.“Арката“ – жп гара „Радомир“ – кв.“Върба“ и обратно;
- Изграждане на общинска мрежа от велоалеи на територията на общината с проектно финансиране: в селата, както и в град Радомир – по протежение на реката от едната страна, а от другата – алея за майки с колички. Втора алея за колички от Младежки дом – център – пл. „Войнишко въстание“ – парк „Чайка“;
- Проектиране и изграждане на комплекс с басейни и водни атракциони в района на кв.“Тракия“, кв.“Мечта“ и кв.“Арката“ в град Радомир, в с. Долни Раковец и на язовир Горна Диканя;
- Обявяване на архитектурен конкурс за преустройство на монумент „Арката“ на входа на град Радомир;
- Обществено обсъждане за изграждане на кръгово движение при кръстовището пред Болницата, вместо неработещите светофари и преместване на паметника на бозаджията там. Той може да бъде поставен върху осветен и бавно въртящ се постамент;
- Община Радомир, съвместно с етажните собственици и ръководствата на предприятията, които са собственици на изоставени жилища, ще изготви инвестиционна план-програма за тяхното възстановяване и въвеждане в редовна експлоатация с максимално използване на финансиране по национални програми
- ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ И СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА
- Изграждане на oбщинска здравна служба;
- Възстановяване на родилното отделение към болницата в Радомир;
- Разкриване на oбщински аптеки в с. Извор и с. Дрен;
- Изграждане на общинска мрежа от дрогерии във всички села от общината;
- Осигуряване на дежурен стоматологичен кабинет;
- Разработване на общинска стратегия за демографско развитие на община Радомир, включваща различни социални пакети:
– еднократна помощ при раждане на първо дете
– еднократна помощ при раждане на второ и трето дете
– подпомагане на семейни двойки с репродуктивни проблеми
– общински стипендии за образование
– предоставяне на общинско жилище с преференциален наем
– ваучери за намаление при използването на транспорт, интернет, при посещения на кина и изложби и т.н.
– данъчни облекчения - Осъществяване на общински проекти за повишаване на качеството на социалните услуги, предоставяни от община Радомир и разширяване на техният обхват към:
– възрастни хора
– хора с увреждания
– хора в риск
– почасови грижи и подпомагане по домовете
– увеличаване на капацитета на дома за стари хора „Св. Иван Рилски“ - Разработване на oбщинска политика за подпомагане на хората с увреждания в синхрон с Конвенция за правата на хората с увреждания на ООН:
– създаване на работни места за хора с увреждания
– достъпност на архитектурна среда
– въвеждане на критерии и стандарти за универсален дизайн в архитектурната среда
– достъпност на транспорта, транспортни услуги
– план при рискови ситуации и хуманитарни и природни бедствия
– улеснен достъп до образователни, културни и обществени институции
– участие в политическия и обществения живот
– идентифициране на добри практики в други европейски страни
– подпомагане на местните клубове - Обществена трапезария
- ОБРАЗОВАНИЕ, КУЛТУРА И СПОРТ
- Създаване на общински програми за образование, професионална квалификация и временна заетост;
- Съвместни инициативи с Инспектората по образование за езиково и професионално обучение
– създаване на мултимедийни учебни помагала за училищата - Програми за поощряване на бизнес инициативите и предприемачеството;
- Общински стипендии за обучение на млади хора, които, след завършване на образованието си, да върнат и работят в общината;
- Развитие на извънучебна дейност:
– кръжоци
– курсове, семинари, уебинари - Повишаване на правната култура:
– създаване на проекти, които да разясняват правата на различни общности – права на децата, на младежите, запознаване с основните законови положения и утвърдените международни стандарти на Европейския съд по правата на човека в Страсбург
– организиране на обучителни семинари за запознаване с нови юридически практики - Общинско училище за родители и иновативни учители;
- Нови възможности за оформяне на зони на независима и младежка култура и насърчаването на културните дейности в публичното пространство на града;
- Активно сътрудничество с настоятелствата на училища и читалища в цялата община
- Изграждане на специализирани спортни площадки и зони за спорт
- АДМИНИСТРАЦИЯ
- Административно обслужване:
– електронна община – достъп до услугите предоставяни от общината, без да се изисква физическо посещение в сградите на администрацията
– достъп до услугите предоставяни от общината във всички кметства по селата
– сътрудничество с председателите на етажните собствености
– мобилна общинска администрация за обслужване на хора с увреждания на място
– въвеждане на обслужването на „едно гише“
– приемане на Етичен кодекс за служителите в общинската администрация - Създаване на специализирано звено за кандидатстване и реализация на Европейски програми и финансиране;
- Общинско звено за подкрепа, развитие и популяризиране на земеделието в землищата на община Радомир
- Прозрачна община:
– публичен електронен бюлетин на всички протоколи от заседания, гласувания, решения и наредби на общинските власти, със срок за тяхното обжалване от граждани или юридически лица
– въвеждане на задължителен отговор от страна на общината като правило при искане на достъп до обществена информация
– публичен електронен регистър на всички фактури за разходи на общината и на общинските фирми на стойност над 1000 лева
– задължително публикуване онлайн на тримесечни финансови отчети на всички фирми с общинско участие
– публикуване онлайн на информация относно разходите за работни заплати и допълнителни възнаграждения, както и за външни консултанти и услуги
– лична дисциплинарна отговорност от общинските служители за нарушения на Етичния кодекс
– регламентиране на дейността на общински инспекторат с широки правомощия за вътрешно общински контрол, контрол за спазване на общинските разпоредби на територията на цялата община в това число и контрол на нерегламентирани сметища за битови и строителни отпадъци, контрол на нивата на шум и т.н. - Директно гражданско участие в управлението на община Радомир:
– регламент за използването на онлайн инструмент за гражданско участие и провеждане на допитвания
– излъчване на всички заседания, както на Общинския съвет, така и на комисиите на живо в интернет
– провеждане на публични обсъждания по всички приоритетни теми за радомирци
– въвеждане на онлайн приложение за регистриране на проблеми и нередности
– въвеждане на безплатен „зелен телефон“ от типа 0700, с дежурен по община за приемане на сигнали и насочването им по компетентност - Създаване на Общинска зоополиция:
– следене за регистрация, чипиране и разхождане на домашни любимци
– спазване на правилата за грижа за домашни любимци и разходки само на обозначени места
– използване на най-добрите практики за намаляване на бездомните животни
– Реализиране на проекта за приют за бездомни животни - Обществен съвет с участието на граждански организации, представители на селата, домоуправители на етажните собствености
- Административно обслужване: